tag:blogger.com,1999:blog-3669950781872898215.post3249527380982606688..comments2023-07-22T11:00:25.154+03:00Comments on Luotsin blogikirja: Parlez-vous...Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/18231527883858306262noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3669950781872898215.post-34347141967722096522013-05-02T19:26:28.805+03:002013-05-02T19:26:28.805+03:00Varmaankin tiettyä rutinoitumista tapahtuu, kun ke...Varmaankin tiettyä rutinoitumista tapahtuu, kun kertoo samoja asioita päivästä toiseen. Olen samaa mieltä, VR on selkeä!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18231527883858306262noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3669950781872898215.post-55656402073871686292013-05-02T17:48:43.427+03:002013-05-02T17:48:43.427+03:00Olen monta kertaa kummastellut vierasmaalaisissa l...Olen monta kertaa kummastellut vierasmaalaisissa lentokoneissa, miksi lentoemot paapattavat kauhealla kiireellä asiansa käyttäen omaa erikoista aksenttiaan. Siinä menee hyvin moni tärkeä asia sivu korvien. Eikö tärkeämpää olisi saattaa asia perille niillekin, joiden englanti ei ole yhtä sujuvaa? Vai liekö ykköstavoitteena esitellä omaa sujuvaa kielitaitoaan? Siihen nähden nämä meidän VR:n superhitaat kuulutukset ovat ihan oikein!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3669950781872898215.post-353971843065265732013-04-29T11:21:58.758+03:002013-04-29T11:21:58.758+03:00Kiitos vinkistä! Pitää katsoa se. Poikkeamaraporto...Kiitos vinkistä! Pitää katsoa se. Poikkeamaraportoinnissa me ollaan käyty katsomassa mallia Finnairilta ja parhaillaan meillä on menossa luotsauksen vaikuttavuus -hanke, jolla saadaan luotsauksen hyödyt numeeriseen muotoon. Tässä raportointi on olennaisessa osassa.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18231527883858306262noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3669950781872898215.post-32481973302946997532013-04-29T11:13:50.219+03:002013-04-29T11:13:50.219+03:00Toivottavasti menevät! Syyllisen etsiminen nimittä...Toivottavasti menevät! Syyllisen etsiminen nimittäin vähentää halukkuutta raportoida omistakin virheistä ja tämä on turvallisuuskulttuuria merkittävästi heikentävä asia. Lentoturvallisuudesta on kyllä maksettu isot oppirahat, mutta onneksi ainakin suurimmassa osassa yhtiöitä raportointikulttuuri tähtää nimenomaan siihen, että omista virheistä opittaisiin ja että toiminta olisi proaktiivista ja onnettomuuden mahdollisuudet pysäytettäisiin jo siinä ekalla juustoviipaleella. <br /><br />Tosin ihan meillä Euroopassakin on vielä tekemistä. Sydäntä oikein puristi, kun katsoin sitä Ryanairista kertovaa dokkaria eilen (saattaa muuten kiinnostaa suakin, jos et jo katsonut, tuli Maikkarilta). Miten lyhytnäköistä ja suorastaan lentoturvallisuutta vähättelevää!Norppahttps://www.blogger.com/profile/16805695377413130852noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3669950781872898215.post-30673364033436231352013-04-29T09:59:53.100+03:002013-04-29T09:59:53.100+03:00Varmasti menee. Samanlaista ihmisten kanssa toimim...Varmasti menee. Samanlaista ihmisten kanssa toimimista molemmissa. <br />Turvallisuustyötä tekevänä olen kateellinen lentoliikenteen turvallisuuskultturista. Merenkulussa on aina ollut tärkeää selvittää syyllisyyskysymys, lentoliikenteessä tuntuu olevan päähuomio opiksi ottamisessa silloin kun ei mennyt ihan putkeen.<br />Toivottavasti asiat merenkulussakin kehittyvät siihen suuntaan, merkkejä on olemassa.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18231527883858306262noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3669950781872898215.post-92185434150965907282013-04-29T09:42:29.128+03:002013-04-29T09:42:29.128+03:00Me suomalaiset ollaan joskus niin ujoja oman kieli...Me suomalaiset ollaan joskus niin ujoja oman kielitaitomme kanssa. Hyvin me pärjätään. :) Se on ihan totta, että monien kansallisuuksien kanssa sillä tankeroenglannilla pärjää melkein parhaiten, turhat hienoudet pois niin viesti alkaa mennä perille. <br /><br />On jotenkin tosi mainiota lukea näitä sun havaintoja muista kansallisuuksista, koska ne tuntuvat menevän aivan täysin yks yhteen omieni kanssa. Ja tietty on paljon muitakin yhtymäkohtia tuon viestinnän suhteen, mutta niinpä vain lentoliikenne tavallaan onkin merenkulun perillinen, joten ei ihmekään. :)Norppahttps://www.blogger.com/profile/16805695377413130852noreply@blogger.com